CINTA DI TOKYO: pART 34: Apa kena denganku?

“Alisa san, sebutan nama penuh Koizumi san salah lagi!!!” Terkejut dia ketika ditegur oleh Hori san dari luar studio. Ketika itu Alisa sedang membuat rakaman membaca ulasan berita di studio di tingkat 6.

“Ah, gomen, gomen, gomenasai!” Alisa kesal dengan kesilapan yang dilakukan buat sekian kalinya. Berkali dia meminta maaf.

Ish, kenapa aku ini? Tak dapat concentrate ini. Asyik salah je hari ini. “Saya ulang para dua sekali lagi, gomen ne!”

Kali ini aku mesti fokus, fokus dan fokus kepada kerja. Tak pernah dia begitu hilang fokus semenjak bekerja di sini. Mana tidaknya, dari siang tadi, wajah pemuda Jepun yang tampan itu sering bermain-main dalam ingatannya.

“Alisa san, what happen to you today?, are you ok?” Tanya Hori san agak kaget selepas rakaman selesai.

“I’m sorry, just not feeling well today!” Alisa memberi alasan. Tapi hatinya terasa semacam saja hari ini. Bergelora, berkecamuk, berbunga-bunga, gusar dan bercampur aduk. Mahu dia membuang perasaan tu jauh-jauh.

Issh, aku tak layak untuk merasai perasaan ini. Siapa aku? Berkali-kali dia mengingatkan dirinya sendiri. Aku janda anak seorang, merantau di tempat orang, mencari rezeki dan mengumpul pengalaman demi sebuah pencarian mengubat hati yang luka, kenapa aku boleh jatuh hati lagi setelah hatiku amat parah terluka? Dia terus mengutuk dirinya sendiri.

Nasib baik ketika siaran berita dia dapat membaca dan menyampaikannya dengan lancar. Alisa berfikir sepanjang perjalanan ke stesen dan menaiki keretapi untuk pulang ke rumahnya di Tokiwadai. Dia tidak sedar bila dia sampai ke tempat meletak basikal. Berderau sekali lagi darahnya apabila tangannya mencapai basikal. Di sini pertemuan bermula…di sini hatiku dicuri lagi!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: